Tuesday, September 6, 2016

MOM'S MILK SOAP - BAHASA MALAYSIA

CUSTOM MADE
MOM'MILK SOAP & MOM' MILK MASK
SERVICE AREA : KEDAH(JITRA,ALOR SETAR) , PERLIS(ARAU)










Contact us:
Facebook: https://www.facebook.com/PrincessCottonCandy/
Wechat: pcc_12
Whatsapp: 014-2347295


CUSTOM MADE: BREAST MILK SOAP
♥ Minimun kuantiti order 1000g
♥ 1000g Sabun susu ibu perlu 350cc / 350g susu ibu(susu ibu perlu dibeku jadi susu ice) 
♥ Sabun ibu yang matang adalah1000g±10% 
♥ Ambil masa 2 bulan untuk proses buat, sidai, balut sabun yang matang 
♥ Area pungut susu ibu anda: KEDAH , PERLIS 
- Kedah: Jitra dan tanah merah (setiap hari) , Alor setar (prefer hari jumaat)



List Harga:
1. Classic Mom's Milk Soap RM120/KG  (non-scented)
2. Oatmeal Mom's Milk Soap RM130/KG (non-scented)
3. Pink Clay Mom's Milk Soap RM160/KG
4. Green Clay Mom's Milk Soap RM160/KG
5. Calendula Mom's Milk Soap RM160/KG 
6. Lavender Mom'sMilk Soap RM160/KG
7. Rose Mom's Milk Soap RM160/KG
8. Mugort Mom's Milk Soap RM160/KG
9. Shea Butter Mom's Milk Soap RM190/KG
10. Avocado Mom's Milk Soap RM190/KG 
11. Sweet Almond Mom's Milk Soap RM190/KG 



Kebanyakan body shampoo, shampoo di pasaran mempunyai pewangi,pewarna, bahan pengawet dan bahan-bahan kimia yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit seperti kulit sensitif,kulit kering, kanser dan sebaigainya, amat menakutkan.

Demi kesihatan ahli sekeluarga, Sabun handmade amat disyiorkan kepada anda.
Ini sebab sabun yang KOIK ORIGINS handmade ini tidak mengandungi bahan pengawet, bahan-bahan kimia yang boleh memberhayakan kesihatan kita. 

【MINYAK TUMBUHAN+SUSU/AIR/JUICE+NAOH = SABUN】

KOIK ORIGINS guna "COLD PROCESS METHOD - CP " buat sabun, suhu buat sabun dikawal bawah 35celcius, ini adalah kerana kalau suhu terlalu tinggi, boleh merosakan vitamin-vitamin dan nutrisi dalam minyak dan susu ibu .

CP SOAP  ambil masa lebih kurang 2 bulan dari bahan mentah sampai sabun matang. Ini kerana sabun yang baru siap agak lembik dan PH tinggi kalau terus guna boleh melecur kulit. Oleh itu, admin perlu ambil masa 35-45 hari untuk proses curing, bila pastikan sabun sudah kering dan PH jatuh ke PH selamat guna. Barulah admin  packing dan contact mummy untuk meet up ambil sabun mummy. 

Mummy mungkin hairkan kenapa sabun Handmade Cold Process lebih mahal berbanding dengan sabun-sabun yang jual di pasaran ? Sebenarnya sabun handmade dibahagikan kepada beberapa jenis iaitu cold process , hot process dan melt and pour.

Kebanyakan sabun yang kita jumpa di pasaran merupakan sabun MELT AND POUR . Apa maksud Melt and Pour? MP merupakan sabun sudah siap ada,  dimana hanya perlu cairkan dan tambah susu, pewangi,pewarna then tunggu beku(keras) terus boleh guna. Ia juga handmade, tapi banyak senang berbanding dengan sabun CP. 

Pencucian sabun Melt and Pour lebih strong, kurang sesuai untuk baby, kulit kering dan sensitive, sebab too strong bagi mereka . Kebanyakan orang akan rasa kulit kering ,kurang selesa atau gatal lepas gunanya. Sebaliknya Sabun Cold Process sedap cuci, mummy akan perasaan kulit lebih lembut dan lembap lepas cuci kalau banding dengan Sabun MP.

KOIK ORIGINS janji ibu-ibu sekalian, Koik Origins bertanggungjawab terhadap setiap produk yang kami buat. Semua bahan-bahan yang guna adalah bahan semula jadi. Koik Origins guna minyak tumbuhan grade makan dengan kualiti bagus, pure essential oil(bukan pewangi) serta pewarna semula jadi (clay, charcoal, bunga dan sebaigainya) untuk buat sabun susu ibu.

Harap mummy bagi peluang KOIK ORIGINS berkhidmat untuk anda dan create sabun "Mewah" untuk anda dan ahli keluarga anda.



                               CLASSIC MOM'S MILK SOAP RM120/KG (1kg±10%)
♥ ESSENTIAL OILNO 
♥ PATTERNLOAFboleh potong kepada 10-12 ketul sabun
                        MOLD Heart shapeHello KittyRose, Angel ... 
CLASSIC MOM'S MILK SOAP
Tidak mengandungi Essential oil, amat sesuai untuk bayi dan kulit sensitive

Bau: Original 
        (non-scented)
Ingredient:
Extra Virgin Olive oil, Coconut Oil, Palm Oil

Fungsi 
melembabkan kulit, mengurang masalah kulit kering dan kasar 
OATMEAL MOM'S MILK SOAP RM130/KG (1kg±10%)
♥ ESSENTIAL OILNO 
♥ PATTERNLOAFboleh potong kepada 10-12 ketul sabun
                        MOLD Heart shapeHello KittyRose ... 
OATMEAL MOM'S MILK SOAP
Sabun yang tambah oatmeal(bijiran) tolong scrub sel kulit mati, 
tidak mengandungi Essential oil - bau original sabun
Fungsi Sabun:
Scrub kulit mengurangkan kotoran dan masalah pori-pori tersumbat, beri kelembapan kepada kulit, Mengurang masalah sensitive kulit,masalah kering dan kasar
French Clay soap RM160/kg (1kg±10%)
FREE TAMBAH
♥ ESSENTIAL OILPILIH SATU):LAVENDERLEMONPEPPER MINTLEMON GRASS 
LAVENDERBau Relax):Whiteningmengurang sensitive,mengurang parut,relaxing
LEMON (Bau Fresh)Whitening,mengurang jerawat,balancing
LEMON GRASSSesuai untuk aily skinmengurangkan keradanganhalau nyamuk
PEPPER MINTBau fresh,mengurang gatal,Halau nyamuksesuai untuk oily skin

ATTENTIONWalaupun tambah Essential oil,dalam proses curing, bau wangi dalam sabun akan pudar. Tidak mungkin wangi seperti sabun dimana telah tambah pewangi.


Tidak sesuai tambah E.O. bayi bawah umur 1 tahun ibu hamil penyakit asma sensitive E.O.ada penyakit tertentu yang tidak sesuai guna E.O.

♥ PATTERN LOAF MOLDpotong kepada 10-12 keping@
   SINGLE COLOUR @ SIMPLE SWIRL 
           CUTE MOLD Heart shapeHello KittyRose ... 
1.  PinkClay Mom's Milk Soap
Pink Clay
·      Sesuai untuk pelbagai jenis kulit terutamanya untuk kulit matang, kulit kering dan sensitive, pink clay kaya dengan mineral,bantu pembasmian kuman,membuat kulit licin dan berkilat
Fungsi
memberi kelembapan kepada kulit, mengatasi masalah kulit kering, bantu kulit licin dan berkilat

Warna Sabun: Dark Pink 
2.  GreenClay Mom's Milk Soap
Green Clay:
·      Disyorkan untuk kulit normal dan berminyak. Green Clay boleh mengimbangi rembesan minyak , melembabkan kulit, membolehkan kulit licin dan segar.
Fungsi
Kontrol Minyak, melembabkan kulit, refreshingkulit licin, mengurangkan masalah kulit kering

Warna Sabun: Dark Green 
HERBS MOM'S MILK SOAP RM160/KG (1kg±10%)
FREE TAMBAH
♥ ESSENTIAL OILPILIH SATU):LAVENDERLEMONPEPPER MINTLEMON GRASS 
LAVENDERBau Relax):Whiteningmengurang sensitive,mengurang parut,relaxing
LEMON (Bau Fresh)Whitening,mengurang jerawat,balancing
LEMON GRASSSesuai untuk aily skinmengurangkan keradanganhalau nyamuk
PEPPER MINTBau fresh,mengurang gatal,Halau nyamuksesuai untuk oily skin

ATTENTIONWalaupun tambah Essential oil,dalam proses curing, bau wangi dalam sabun akan pudar. Tidak mungkin wangi seperti sabun dimana telah tambah pewangi.


Tidak sesuai tambah E.O. bayi bawah umur 1 tahun ibu hamil penyakit asma sensitive E.O.ada penyakit tertentu yang tidak sesuai guna E.O.

♥ PATTERN LOAF MOLDpotong kepada 10-12 keping@
   SINGLE COLOUR @ SIMPLE SWIRL 
           CUTE MOLD Heart shapeHello KittyRose ... 
1)      CALENDULA MOM'S MILK SOAP
Sesuai untuk
bayikulit sensitiveall skin types
Calendula infused Extra virgin olive oilAlmond oil and others
Calendula Infused extra virgin olive oil
Kaya dengan vitamin, mineral, protein , bantu pembaikan parut , melembapkan kulit kering. Pembasmian kuman , penyembuhan luka , melegakan kesakitan. Rawat kulit kering , ekzema , kulit radang

Fungsi:
Pelembab , menyuburkan , membaiki parut, membasmi kuman, penyembuhan luka, eczema, keradangan dan sebagainya 
2)   LAVENDER MOM'S MILK SOAP
Sesuai untuk
bayikulit sensitiveall skin types
Lavender infused Extra virgin olive oilAlmond oil and others
Lavender Infused extra virgin olive oil
Melegakan kulit, mempunyai antiseptik , merawat luka terbakar , ekzema ,mengurang gatal, boleh mengimbangi rembesan minyak kulit , mengurangkan parut; relaxing.

Fungsi:
Pelembap, berkhasiat , menenangkan, pensterilan, penstabilan, rawatan ekzema , minyak licin, tenang, dan lain-lain
3ROSE MOM'S MILK SOAP
Sesuai untuk
bayikulit sensitiveall skin types
Rose infused extra virgin olive oilAlmond oil and others
Rose Infused extra virgin olive oil
Bantu mengurangkan kedutan , mencegah penuaan kulit, dan memberikan kelembapan kulit dalam.
Rose bantu whitening, hydrating, menghilangkan keletihan

Fungsi:
Memberi kelembapan kepada kulit, mencegah penuaan kulit, pemutihan, menghilangkan keletihan
4MUGWORT MOM'S MILK SOAP
Sesuai untuk
bayikulit sensitiveall skin types
Mugwort Powder,
extra virgin olive oilAlmond oil and others
Mugwort
Melegakan tekanan, membantu tidur , anti –radang dan sebagainya

Fungsi:
Melembapkan kulit, mengurangkan tekanan , anti -radang
SPECIAL EDITIONRM190/kg (1kg±10%)
FREE TAMBAH
♥ ESSENTIAL OILPILIH SATU):LAVENDERLEMONPEPPER MINTLEMON GRASS 
LAVENDERBau Relax):Whiteningmengurang sensitive,mengurang parut,relaxing
LEMON (Bau Fresh)Whitening,mengurang jerawat,balancing
LEMON GRASSSesuai untuk aily skinmengurangkan keradanganhalau nyamuk
PEPPER MINTBau fresh,mengurang gatal,Halau nyamuksesuai untuk oily skin

ATTENTIONWalaupun tambah Essential oil,dalam proses curing, bau wangi dalam sabun akan pudar. Tidak mungkin wangi seperti sabun dimana telah tambah pewangi.

Tidak sesuai tambah E.O. bayi bawah umur 1 tahun ibu hamil penyakit asma sensitive E.O.ada penyakit tertentu yang tidak sesuai guna E.O.

♥ PATTERN LOAF MOLDpotong kepada 10-12 keping@
   SINGLE COLOUR @ SIMPLE SWIRL 
           CUTE MOLD Heart shapeHello KittyRose ... 
Shea Butter Breastmilk Soap
Sesuai Untuk
Bayikulit keringsensitif
Shea ButterAlmond oilavocado oil infused oil and others
Shea Butter
Memberi keanjalan kulit , memberi kesan pelembap yang mendalam, mengelakkan pengeringan retak
Kaya denga vitamin E, memberi kelembapan kepada kulit, mencegah penuaan kulit , anti -radang , memberi kesan terapi kepada kulit ,mempunyai kesan ajaib untuk kulit kering gatal

Fungsi
Disyiorkan kepada kulit kering ,bantu melembapkan kulit dan mencegah kulit kering , mencegah penuaan kulit , anti -radang , mengurangkan gatal
Avocado Breastmilk Soap (Anti Ezcema)
Sesuai Untuk
Bayikulit keringsensitif
Avocado OilAlmond oilShea butter infused oil and others
Avocado Oil
Avocado oil mengandung tinggi protein dan lemak tidak jenuh omega-3 yang bagus untuk kulit wajah.

Bermanfaat untuk melembutkan dan mengurangi tanda-tanda penuaan kulit seperti aging spot.

Kaya dengan vitamin A dan E yang dikenal mampu  merawat kulit yang terbakar sinar

Meningkatkan produksi kolagen dan mencegah penuaan kulit.

Melegakan masalah kulit seperti eczema dan psoriasis

Fungsi
Melindungi kulit, melembapkan kulit, mengurangkan masalah eczema, keradangan, mengurangkan, memberi keanjalan kulit dan licin kulit
Sweet Almond Breastmilk Soap
Sesuai Untuk
Bayikulit keringsensitif
Sweet almond OilAvocado oil,shea butterinfused oil and others
Sweet Almond Oil
Mudah menembus ke dalam kulit anda, ini membolehkan kulit kita halus dan lembut.

Ia menjaga membrane sel anda tetap sihat dan berfungsi dengan baik.

Journel of cosmetic dermatology melaporkan bahawa minyak sweet almond boleh mencegah kerosakan kulit yang disebabkan olej sinar ultraviolet B.

Kaya denganvitamin A, B1, B2, B6, dan E. Ia  berfungsi sebagai pelembab yang sangat baik.
Ia boleh melembutkan kulit serta memberi kelembapan kepada kulit dan mencegah kulit kering.

Merupakan pelembab yang bagus kepada kulit

Fungsi
Beri kelembapan, Melembut dan menghaluskan kulit,melegakan iritasi kulit,memberi keanjalan kulit, mengurangi peradangan, kemerah-merahan, dan gatal-gatal pada kulit.



CUSTOM MADE AREA; 
KEDAH : JITRA(Everydays) , ALOR SETAR (Prefer friday)
PERLIS :To be confirm


Aliran Order:

1. Pilih jenis Sabun Susu ibu yang anda suka
·         ♥  Minimun Order1000g/ 1kg
·         ♥ 1000g Sabun Susu Ibu perlu350cc / 350g susu ibu(susu ibu perlu dibekukan)
         ♥ Sabun dalam pattern loaf atau bentuk(heart, hello kitty dan sebagainya)


2. Contact:Whatsapp: 014-2347295     Wechat: pcc_12      Facebook: https://www.facebook.com/PrincessCottonCandy/
    ♥ bagi tahu saya jenis sabun yang anda ingin tempah,quantiti order

3. Confirm Order: Selepas confirm order,admin akan lapor anda total amount yang perlu bayar, amount susu ibu yang perlukan, dan arrange meet up untuk ambil susu ibu anda.

4. Meet up + Payment:Semasa meet up , anda perlu buat full payment untuk tempahan sabun susu ibu.

5. Arrange buat Sabun:Selepas terima full payment dan susu ibu anda, Kita akan arrange jadual buat sabun ibu. Sabun Cold Proses ambil masa lebih kurang 35-45 hari untuk tunggu Sabun Ibu matang dan PH turun ke PH selamat guna.

6. Meet up + Ambil Sabun anda:Lepas packing Sabun Susu ibu , admin akan contact anda untuk meet up ambil sabun anda. Berat sabun matang adalah lebih kurang dalam 1000g±10%  .


Maklumat Penting:
✿ Handmade product: Kita tidak boleh mengenal pasti semua batch sabun adalah sama dari segi warna, patern, color, bau , walaupun mungkin ada sikit beza kualitinya still sama bagus .
✿ Anda mungkin terima sabun lebih atau kurang dari 1KG, ini adalah kerana dalam proses curing, air susu dalam sabun ibu akan evapored , dan berat sabun akan turun lebih kurang 10%.
✿ Walaupun merupakan handmade sabun,tapi juga ada orang sensitif dengannya,oleh itu sebelum guna perlu test cuci di part kecil kulit dulu, kenal pasti tiada sebarang sensitif baru guna di seluruh badan dan muka. Kalau sensitif atau tidak selesa , please stop to use it.
✿ Once terima payment,Admin akan start proses buat sabun susu ibu, pembatalan order adalah tidak dibenarkan. Wang tempahan sabun susu ibu tidak akan dikembalikan ,sebab sabun anda telah siap dan dalam proses curing.

【Cara guna Sabun Handmade】
✿ Selepas guna sabun handmade,letak atas rak sabun, jangan rendam dalam air atau tempat bertakung berair, ini kerana sabun boleh jadi lembik dan cair.
✿ Simpan sabun di tempat kering dan gelap (penyimpanan tidak baik boleh menyebabkan sabun cepat rosak). Cara terbaik adalah simpan sabun dalam bekas kedup udara dan simpan ke dalam peti sejuk.
✿ Simpan sabun di tempat selamat, elakkan kanak-kanak termakan
✿ Ibu hamil, bayi bawah umur 1 tahun, orang yang ada penyakit dilarang guna sabun yang mengandungi essential oil


Question and Answer

1) Mengapa buat sabun susu ibu?
Susu ibu amat berkhasiat, sabun yang diperbuat daripada susu ibu amat moisturize dan bagus diguna. Lebihan susu ibu boleh buat sabun susu, tidak membazirkan. Jadikan susu ibu kepada sabun susu ibu yang bermakna, ia adalah hadiah yang paling mewah untuk anak and ahli keluarga anda.. Sabun susu ibu handmade tidak tambah bahan kimia seperti activators , bahan pengawet , penstabil , antioksidan dan bahan-bahan kimia yang lain di mana boleh menyebabkan sensitive kulit. Ia dibuat daripada bahan semula jadi iaitu 【Minyak + Naoh + Susu ibu = Sabun susu ibu】。
Amat sesuai guna oleh semua ahli keluarga. 

2) 1kg Sabun susu ibu perlu berapa banyak susu ibu?

Custom made1000g sabun susu ibu perlu 350ml/350cc susu ibu (susu ibu perlu dibekukan jadi ice).

3)Kenapa Pilih Koik Origins?
Kami menggunakan Cold Process Method untuk buat setiap sabun.
Dalam Proses buat sabun, kita kontrol suhu dalam 35celcius sebab kalau suhu tinggi, ia boleh merosakkan vitamin dan nutrisi dalam minyak dan susu ibu .
Semua sabun adalah handmade, ia ambil masa beberapa jam untuk kacau sabun sehingga trace .
Admin pilih bahan mentah berkualiti bagus untuk buat setiap sabun.

4) Macam mana nak bagi susu ibu (ice) ?
Mummy Kedah , kita boleh meet up dekat :
- Jitra area (setiap hari)
- Alor setar (Prefer hari Jumaat)
- Changloon area

Mummy Perlis, kita boleh meet up dekat:
Jitra ataupun dekat c-mart arau (prefer hari jumaat).

Masa meet up, mommy perlu pastikan susu dibekukan jadi ice ^^


5) Kenapa pilih Sabun Cold Process Method?Apa bezanya dengan sabun yang jual di pasaran? Kenapa harga lebih mahal ?

Koik Origins pilih Cold Process Method untuk buat sabun, ia kontrol suhu minyak dan susu bawah 35celcius masa buat sabun,ia tidak merosakkan nutrisi dan vitamin dalam minyak dan susu.

Kami tidak tambah pewarna, pewangi, bahan pengawet  dan bahan-bahan kimia yang tidak baik untuk kulit dan kesihatan kita.
Guna Pure Essential oil(bukan pewangi),essential oil beri haruman dan rawatan kepada kulit
Ambil masa 1-3jam untuk kacau sabun sehingga trace.
Curing process ambil masa 35-45hari
Selain daripada itu, curing sabun agak susah jaga, sebab cuaca panas (sabun akan berpeluh) perlu buka aircond , musim hujan dan tinggi kelembapan dalam udara (sabun juga berpeluh) perlu buka humidity machine untuk sedut basah dari udara , kalau tidak jaga teliti, sabun senang rosak.

Sabun yang dibuat oleh Koik Origins amat lucky sebab selalu sidai bawah aircond dan music romantic baginya.

Koik Origins guna bahan mentah semula jadi seperti minyak tumbuhan,extract tumbuhan,french clay dan sebagainya,dimana tidak mengandungi bahan kimia yang merbahayakan kulit untuk buat sabun.


Sabun yang jual di pasaran kebanyakkan merupakan Melt and Pour Soap (MP),apakah maksud melt and pour? Ia merupakan sabun dimana cair dan tambah extract atau susu,lepas kacau sebati tuang ke dalam loyang tunggu beberapa jam , ia akan beku , once beku ia boleh terus guna, tidak perlu tunggu proses curing.

Pencuciannya agak strong, kepada kulit baby, sensitif atau kulit kering ia adalah tidak sesuai. Ia boleh menyebabkan kulit lagi kering dan sensitif.

Kebanyakan sabun transparent merupakan sabun melt and pour.


6) Saya harap boleh ambil sabun saya secepat mungkin, Boleh saya curing sabun di rumah sendiri? 
Boleh,anda boleh ambil sabun balik curing di rumah anda, tetapi ia agak risiko, sebab sabun cold process agak sukar jaga, curing area suhu tinggi, kelembapan dalam udara tinggi, kena pancaran matahari boleh menyebabkan sabun cepat rosak.

Kalau Mummy nak juga curing di rumah sendiri, masa curing sabun rosak Koik Origins tidak akan ambil sebarang tanggungjawab terhadap sabun tersebut.

Koik Origins minta mummy sekalian sabar dan curing sabun di tempat admin. Admin akan jaga sabun mummy dengan teliti dan baik, don't worry .


7) Macam mana jaga sabun yang sudah matang?

Lepas terima sabun susu ibu yang matang, mummy boleh buka bungkusan dan curing di tempat kering dan gelap. perlu jaga teliti kalau tidak sabun cepat rosak.

Suggest simpan dalam bekas kedup udara dan simpan ke dalam peti ais, cara senang jaga dan sabun tidak senang rosak

8) Handmade sabun boleh simpan berapa tahun?
Kebanyakan sabun boleh simpan dalam tempoh 1-2 tahun, kalau jaga dengan baik, 2-5 tahun bukan masalah.
Kalau sabun sudah berbau busuk bermaksud sudah rosak dan tidak boleh guna。

No comments:

Post a Comment